Portal lazarz.pl szanuje prywatność swoich czytelników i przetwarza tylko te dane osobowe, które są niezbędne do prawidłowego świadczenia usług informacyjnych jakie oferuje.
Strona wykorzystuje pliki cookies. Mogą Państwo określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w waszej przeglądarce.
Klikając poniższy przycisk zgadzają się Państwo na przetwarzanie zbieranych przez portal lazarz.pl danych osobowych w zakresie i na warunkach opisanych w naszej
Polityce Prywatności.
Wyrażenie zgody jest dobrowolne, ale może być konieczne w celu wykonania niektórych usług.

Zgoda

"Ósemka" zniknie z Łazarza - .:LAZARZ.PL->poznański portal dzielnicowy:. Łazarz w z@sięgu myszki
"Ósemka" zniknie z Łazarza
19-08-2022 07:46   Janusz Ludwiczak
Dopiero co rozpoczął się remont PeSTKi, a szykują się kolejne poważne utrudnienia komunikacyjne. 1 września rozpocznie się przebudowa trasy tramwajowej w ciągu ulic Mielżyńskiego i Fredry. Tym samym nie będzie można dojechać tramwajem z Łazarza do ścisłego centrum. "Ósemka" nie będzie dojeżdżać na Łazarz i Górczyn. Zamiast tego ZTM skieruje ją przez Wildę i Hetmańską do pętli Starołęka Mała. Z kolei Głogowską będzie kursować "trójka", umożliwiająca dojazd na Winogrady i Naramowice.

Od 1 sierpnia trwa remont trasy Poznańskiego Szybkiego Tramwaju. Z tego powodu tramwaje w ogóle nie kursują PeSTką już od Dworca Zachodniego. Tramwaje linii nr 14 dojeżdżają na Sołacz i do pętli Piątkowska, dublując się z "11". Z kolei "dwunastka" kursuje objazdem przez Grunwaldzką do Junikowa, zaś "15" dojeżdża przez Winogrady na Połabską. Dojazd na Piątkowo umożliwiają autobusy zastępcze "za tramwaj" linii T12.

Nadal trwa remont na Św. Marcinie, który potrwa jeszcze kilka miesięcy. Tymczasem miasto ogłosiło, że 1 września rozpocznie się realizacja kolejnego etapu Projektu Centrum.

– W czwartek, 1 września, w ramach kolejnego etapu Projektu Centrum (dofinansowanego ze środków UE) rozpocznie się przebudowa węzła torowego przy Okrąglaku. Równocześnie wystartuje remont znajdujących się w bardzo złym stanie technicznym torowisk w ulicach Mielżyńskiego i Fredry. W wyniku tych prac pasażerowie zyskają nowe, bezpieczne i wygodne torowisko. Zanim to nastąpi, konieczne jest wyłączenie ruchu tramwajowego na odcinku od mostu Teatralnego do placu Wielkopolskiego. Oznacza to, że od 1 września układ sieci tramwajowej zostanie zmieniony – informuje Bartosz Trzebiatowski, rzecznik Zarządu Transportu Miejskiego (ZTM).

Oznacza to, że od września stałymi trasami pojedzie tylko sześć linii (nr 1, 6, 7, 10, 11, 18), a tramwajem nie będzie można w ogóle dojechać z Łazarza do ścisłego centrum miasta.

Na Łazarz i Górczyn w ogóle nie dojedzie "ósemka". ZTM postanowił skierować trasę linii nr 8 przez Jana Pawła II, rondo Rataje, Królowej Jadwigi i dalej przez Wildę, Hetmańśką, rondo Starołęka do pętli Starołęka Mała (dawniej Stomil).

– To połączenie ma za zadanie wzmocnić możliwość dojazdu do centrum (od strony ulicy Półwiejskiej) z rejonu Śródki, Rataj, Starołęki i Wildy – tłumaczy portalowi Lazarz.pl Bartosz Trzebiatowski, rzecznik ZTM.

W zamian Głogowską będą kursować tramwaje linii nr 3, które z Górczyna pojadą przez Głogowską, Roosevelta, Kaponierę i dalej przez Winogrady na Naramowice.

– Pasażerowie z Górczyna i Łazarza zyskują od 1 września linię numer 3, dzięki której będą mogli dojechać zarówno w rejon Kaponiery (tak jak wcześniej „ósemką”), jak i Winograd czy Naramowic. Ponadto w rejonie mostu Dworcowego jest możliwość przesiadki na jedną z sześciu linii, na których tramwaje kursują w kierunku centrum – przekonuje Bartosz Trzebiatowski z ZTM.

Dojazd w rejon Kupca Poznańskiego dojazd umożliwią tramwaje linii nr 9 (po dokonaniu przesiadki na przystanku "Traugutta", "Półwiejska" lub "AWF") oraz nr 13 (po przesiadce na przystanku "Rondo Starołęka" lub "Rondo Rataje". Ze Śródki do Placu Wielkopolskiego dojeżdżać będzie tramwaj wahadłowy nr 98.

ZTM sugeruje korzystanie z autobusów.

–Aby dojechać do centrum od strony mostu Teatralnego można skorzystać z linii autobusowej nr 163. W celu wzmocnienia tego połączenia, linia nr 163 będzie miała wydłużoną trasę z Górczyna PKM do Ronda Śródka. Pasażerowie zmierzający do centrum od strony północy mogą się przesiąść w rejonie ulicy Nowowiejskiego lub Libelta na autobus nr 163 – objaśnia Bartosz Trzebiatowski z ZTM.

Pasażerowie będą musieli uzbroić się jeszcze w większość cierpliwość. Jesienią – najprawdopodobniej w październiku ma rozpocząć się przebudowa torowiska w ciągu trasy Kórnickiej, która potrwa rok.

Czy konieczne jest więc przeprowadzenie tylu remontów na raz?

– Niestety musimy przeprowadzić te remonty. Inwestycje realizowane będą przy dofinansowaniu unijnym. Niestety to nie wina miasta, że czekaliśmy półtora roku na wydanie decyzji środowiskowych – odpowiada w rozmowie z portalem Lazarz.pl Mariusz Wiśniewski, zastępca prezydenta Poznania.

Zmiany w komunikacji od 1 września:

  • Bez zmian - trasy linii nr 1, 6, 7, 10, 11 i 18.
  • Linia nr 3 – pojedzie z Górczyna przez Głogowską, Roosevelta, rondo Kaponiera, Pułaskiego, Winogrady, trasę Naramowicką do "końcówki" Błażeja
  • Linia nr 5 – nadal nie będzie jeździć przez Most Św. Rocha – będzie jeździć przez Królowej Jadwigi, rondo Rataje i Jana Pawła II.
  • Linia nr 8 – zamiast na Łazarz pojedzie objazdem przez Jana Pawła II, rondo Rataje, most Królowej Jadwigi, Górną Wildę, 28 Czerwca 1956 r., Hetmańską, rondo Starołęką, Starołęcką do pętli Starołęka Mała.
  • Linia nr 12 będzie kursować z Most Dworcowego przez Roosevelta, Grunwaldzką i rondo Jeziorańskiego do Budziszyńskiej (zamiast do Junikowa).
  • Linia nr 14 – nadal dojeżdżać będzie na Sołacz i Piątkowską.
  • Linia nr 15 – zostanie wydłużona do Junikowa. Nadal kursować będzie przez Winogrady do Połabskiej.
  • Wzdłuż remontowanej trasy PeSTki nadal będą jeździć autobusy "za tramwaj" linii T12:
    OS. SOBIESKIEGO – Szeligowskiego – Księcia Mieszka I – Słowiańska – Zagonowa – Winogrady – Księcia Mieszka I – Szeligowskiego – Szymanowskiego – Smoleńska – OS. SOBIESKIEGO.


Komentarze (14)

31-08-2022 16:49:29
max
PS: Do As-a: I doedukuj się... z Łazarza na Ogrody masz 7, masz też autobus 182.
31-08-2022 16:48:06
max
@As: Ja Ci dam cep... Nie, nie jestem ani pracownikiem mpk, ani ztm, ani urzędu miasta. Poruszam się po Poznaniu zarówno tramwajem jak i samochodem. Mi też nie podoba się komunikacyjny armagedon jaki zgotuje nam miasto, ale szukam starać się szukać dobrych rozwiązań. I nie musisz mnie kmiotku obrażać.
31-08-2022 16:25:45
As
Widzę że ten cały Max to jakiś pracownik ztm/mpk... Broni wszystkiego co złe... Ew. jakiś cep z Urzędu miasta
22-08-2022 05:33:16
poznaniAnka
Proponuję zamknąć jeszcze rondo Jana Nowaka-Jeziorańskiego, Most Dworcowy i Śródkę... albo lepiej - może od razu zlikwidować tramwaje.
20-08-2022 23:05:52
M.
@kaśka, z przystanku Wierzbięcice można przejść na drugą stronę jezdni górą. Przejście jest na końcu przystanku.
19-08-2022 18:48:00
max
@kaśka: Przecież na tym przystanku masz też naziemne przejście dla pieszych, tuż za przystankiem. Nie musisz korzystać z przejścia podziemnego. 9 to jest jest jakieś rozwiązanie, ale niestety trochę dookoła.
19-08-2022 18:19:30
kaska
~M, jak pisałam, na Wierzbięcicach jest dla mnie za dużo schodów - ucieszyłabym się gdyby pojawiła się winda.. Całkowicie zgadzam się z propozycją, by prezydent tego miasta był zobligowany do regularnego używania transportu miejskiego (w godzinach szczytu, na trasach zastępczych..) ~max, dzięki, przemyślę te rozwiązania, zwłaszcza 5 na 9 (ale potem przejście przez rozkopane wertepy, także zimą...)
19-08-2022 17:09:27
max
@kaśka: Możesz jechać 5 do Półwiejskiej i tam przesiąść się na 9, która dojedzie pod Kupiec.
19-08-2022 17:08:38
max
@As: Przecież nasz 7 z Hetmańśkiej lub 18 z Mostu Dworcowego
19-08-2022 16:55:04
As
Dlaczego nadal nie ma jakiegos połączenia Łazarza z Ogrodami??
19-08-2022 15:10:55
M.
@kaśka, a nie lepiej pojechać 5 do Wierzbięcic i dojść do Ratajczaka? Miasto jest coraz bardziej rozgrzebane, a na placach budów nikt się specjalnie nie spieszy. Wszystkie zlecenia wygrywa jedna firma i przerzuca pracowników z jednego miejsca na drugie. Urzędnicy miejscy nawet nie podają konkretnych terminów zaakończenia prac. W przypadku tego najnowszego nie natrafiłam na żadną informację na ten temat, w przypadku Pestki remont ma trwać około roku. Około czyli być może skończą za 11 miesięcy, ale równie dobrze będę potrzebowali 16 miesięcy. Moim zdaniem w zakres obowiązków prezydenta, jego zastępców, szefa PIMu, MPK i ZDM należałby wpisać obowiązek przejechania się komunikacją miejską co najmniej raz w tygodniu, w godzinach szczytu, na wskazanych przez mieszkańcach trasach.
19-08-2022 15:09:57
eka z małeki
---- TO JE STRASZNO !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! eka
19-08-2022 12:12:11
kaśka
Mieszkam na Glogowskiej. Przez 30 lat dojeżdżałam do pracy w Śródmieściu (na Ratajczaka) bezpośrednio, albo tramwajem nr 5, albo 8. Zawsze była bezpośrednia droga przez Głogowską do centrum miasta. Miałam nadzieję, że teraz miasto wprowadzi jakiś autobus z Górczyna przez Głogowską na Al. Marcinkowskiego lub Plac Ratajskieego. Niestety, autobus 163 wyjeżdża z Górczyna ale skręca w stronę Stadionu i potem dojeźdża do Śródmieścia dlugą okrężną drogą do Zamku (tak byłoby dla mnie najbliżej) i dalej do Urzędu Wojewódzkiego itd. Żeby nim jechać będę musiała cofnać się najpierw ze skrzyżowania Głogowska/Hetmańska na Górczyn. Inna trasa dla mnie to Wierzbięcice z dwoma parami wysokich schodów bez windy (odpada od razu, mam poważne problemy z kolanami). Trzecia i pewnie najprostsza to Trójka do Ronda Kopernika (schody... powiedzmy, czasem działają windy i ruchome schody) i dalej kawałek niezły pieszo. W pracy będę teraz zwykle w 45 minut a zimą w godzinę, a czas jest dokładnie liczony i trzeba go odrabiać. Ci, którzy to wymyślili, zapewne mają najwyżej 30 lat, zdrowe nogi, a tak w ogóle, to jeżdżą na zmiane rowerem, hulajnogą lub własnym samochodem. Miasto w ogole chyba nie myśli o ludziach mniej sprawnych fizycznie, albo uważa że jesteśmy sami sobie winni bo leniwi.
19-08-2022 09:57:28
ab
Zasadnicze pytanie: czy linia 163 w związku z tymi zmianami zostanie wzmocniona także załogami (kursami)? Bo 'wzmocnienie' przez przedłużenie tylko dołoży pasażerów. A jeśli dobrze liczę, jeden autobus ma zastąpić sześć tramwajów - nijak to się nie zmieści.

Dodaj swój komentarz

Nick: (max. 40znaków)

Treść komentarza (maksymalnie 1500 znaków):

Pozostało znaków: 1500

Wpisz kod z obrazka: (cyfry i litery a-f)

REGULAMIN:
Publikowane komentarze odzwierciedlają osobiste poglądy ich autorów, którzy ponoszą wyłączną odpowiedzialność za ich treść. Wpisy naruszające polskie prawo, dobra innych osób, zawierające słowa powszechnie uznane za wulgarne, obraźliwe oraz nie związane bezpośrednio z komentowanym tekstem będą kasowane. Niedopuszczalne jest również zamieszczanie w treści komentarzy linków do innych stron internetowych, reklam oraz danych osobowych i adresowych osób prywatnych i firm. Komentarze ukazują się na stronie po akceptacji przez moderatora, co nie zwalnia ich autorów od odpowiedzialności za wygłaszane treści. Pamiętaj, nie jesteś anonimowy, Twoje IP zapisujemy w naszej bazie danych i zabezpieczamy w przypadku ewentualnego postępowania policji lub prokuratury. Dodając opinię akceptujesz powyższy regulamin.
Aktualności
R E K L A M A
Niezapominajka
07

paź

do 09-10-2022
Międzynarodowe Targi Poznańskie
PGA: Poznań Game Arena - targi gier, multimediów i rozrywki

17:00
Klub Osiedlowy "Krąg" ul. Dmowskiego 37
Bezpłatne warsztaty gliniarskie dla dzieci i nie tylko
Obowiązują zapisy: zapisy.klubkrag@gmail.com

09

paź

16:00
Park Wilsona Muszla Koncertowa
Koncert Orkiestry Zbigniewa Pawlaka

Rynek Łazarski
Targ Sztuk Pięknych
w godz. 13:00-18:00

11

paź

18:00
Klub Osiedlowy "Krąg" ul. Dmowskiego 37
Jubileusz 10-lecia 5.Poznańskiej Drużyny Harcerskiej "Wagabunda"

[ wszystkie ]

Komentarze
Ogłoszenia
Newsy na Twoją skrzynkę!
Zapisz się na listę mailingową:
Twój e-mail: